maanantai 12. toukokuuta 2008

Kotona jälleen

Viikko on aivan liian lyhyt aika viettää Rhodoksella, huomasin sen jälleen kerran... Lomamme oli kyllä kerta kaikkiaan täydellinen - luulenpa myös, että minulla on siellä nykyään enemmän kavereita, kuin Suomessa. Kreikkalaisiin ihmisiin ei vain voi olla tutustumatta ja ihastumatta, asiaa tietysti edesauttaa myös nykyinen supersosiaalinen luonteeni. Olin siis matkalla äitini kanssa, ja reissussa oli myös muutama tuttumme Suomesta. Kyseiset henkilöt (Sirpa, Sakke ja Marika) olivat samaan aikaan kanssamme Rhodoksella viime vuonnakin.

Kreikkalaiset haluavat muistaa tuttaviaan ja niinpä mekin lähtiessämme sieltä saimme eräältä paikalliselta mm. kreikkalaista musiikkia ja koruja. Vastalahjana lähetämme äidin kanssa hänelle valokuvia ja lahjoja Suomesta. Minusta on ihana mennä sinne aina uudestaan, kun paikka ja paikalliset ihmiset ovat tuttuja. Vietän aikaa mieluummin heidän kanssaan, kuin lähtisin vaikkapa matkatoimiston järjestämälle retkelle usean kymmenen turistin kanssa. Olen itselleni luvannut, että jossain vaiheessa elämääni tulen viettämään siellä kunnolla aikaa.

Lentomme takaisin Ouluun sieltä lähti klo 00.05 viime yönä ja tämän päivän olen ollut aivan poikki. Vihaan lähtemistä sieltä uskomattoman paljon, eikä eilinen ollut poikkeus. Vaikkakin matkamme oli taivaallinen, Finnmatkoille tulen kirjoittamaan kunnon reklamaation. Jos ihminen valitsee itselleen asiakaspalveluun painottuvan ammatin, hänen ei kuulu aliarvioida matkustajien kysymyksiä, tai naureskella sille, että asiakkaat haluavat mm. toimivat turvavyöt turistibussiin. Hyvä, etten oppaita Rhodoksella tarvitse ja tapasin heidät vain saapumis- ja lähtöpäivänä.

Hotellimme (Hotel Cactus) henkilökunta, kuten kaikki muutkin paikalliset olivat ihania, plussaa ansaitsee myös Finnairin ystävällinen henkilökunta. Ainoa miinus matkasta menee eräälle Finnmatkojen oppaalle.

Yritän jossain vaiheessa saada sivuilleni laitettua joitain matkakuvia teidänkin nähtäviksi.

Aamulla tosiaan olimme kotona n. klo 05.00 ja vastassa meitä oli hyytävä tuuli ja räntäsade... Tuo sää sopi kyllä täydellisesti mielialaani, nyt sentään näyttää jo hieman aurinkoisemmalta.

Kiitokset Johgulle vieraskirjaani jättämästä tsempistä ja tiedoksi, että en minä mihinkään pyrkisikään pelkän hymyn avulla. Kimi on täysin oikeassa tuossa google-asiassa. Noihin lehtien omistamiin kuviin ei voi itse hirveästi vaikuttaa, enkä minä halua myöskään salata, millaisia valintoja olen elämäni aikana tehnyt. En enää menisi paljastaviin kuviin, koska olen muuttunut, mutta en minä tekemiäni asioita häpeä tai salaa. Eivätkä jotkin usean vuoden takaiset kuvat määritä sitä, millainen ihminen olen tai mitä pystyisin esim. kunnallispolitiikassa tekemään.

Voi Samppa, en ole tänä vuonna kyllä kauheasti noita MM-kisoja seurannut ja enemmän olenkin aina ollut kiinnostunut SM-liigan peleistä. Kiitos kehuistasi, ihan näin meidän kesken ;)

Kirjoittelen teille taas tällä viikolla, kunhan saan matkan jäljiltä itseni ns. maan pinnalle.

Teidän Jasmin

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Osallistujat