maanantai 14. helmikuuta 2011

Ehdokasesittely luottamustehtävistäni sekä vaaliteemoistani



Olen erittäin sosiaalinen, avoin ja rehellinen ihminen. Työelämässä olen keikkatöiden merkeissä ollut mukana 12-vuotiaasta lähtien ja nykyään olen töideni lisäksi mukana Oulun kuntapolitiikassa. Kokoomukseen liityin vuonna 2000, ja tällä hetkellä olen Oulun kaupunginvaltuuston varajäsen, nuorisoasiainlautakunnan jäsen, Arinan edustajistossa, Pokkisen Kokoomuksen hallituksessa, sekä Pohjois-Pohjanmaan Lastenliiton puheenjohtaja. Olen Oulussa myös kirkkovaltuuston ensimmäisenä varajäsenenä.

Kansanedustajuus tarkoittaa minulle sitä, että silloin toimitaan kansalaisten edustajana; kuunnellaan heidän mielipiteitään ja viedään heidän sanaansa eteenpäin. Itselleni tärkein asia liittyy nuorison asemaan Suomessa; kuinka heitä tulisi kuunnella enemmän, kun päätetään nuorisoa koskevista asioista.

Tulen myös puhumaan siitä, kuinka Suomessa täytyy paremmin tukea omaishoitajuutta – iäkkäille ihmisille pitää taata paremmat mahdollisuudet asua kotonaan mahdollisimman pitkään. Kaikilla ei toki ole mahdollisuutta huolehtia iäkkäistä perheenjäsenistään, mutta siihen tulee kannustaa enemmän. Monien vanhusten kohdalla huomaa sen, kuinka heidän kuntonsa heikkenee nopeasti sen jälkeen, kun heidät on hoitokotiin toimitettu.

Kolmas tärkeä asia on ehdottomasti se vääryys, kuinka pieniä rangaistuksia annetaan väkivaltarikollisille. Kaikenlainen väkivalta ja raiskaukset tulisi tuomita kovemmin ja on naurettavaa, miten paljon suurempia rangaistuksia annetaan mm. talousrikollisille.

Teidän Jasmin

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Osallistujat