sunnuntai 4. joulukuuta 2011

Kahvilaelämää ja hulluutta


Tänään olin tapaamassa ja kuuntelemassa presidenttiehdokastamme, eli Sauli Niinistöä Oulun Cafe Niinistön avajaisissa. Muutaman kerran olen hänet aiemminkin tavannut ja hän on kyllä juuri sellainen henkilö, jonka Suomi presidentikseen tarvitsee. Saulin olisi kuulunut tulla ykköseksi jo viime kerralla näissä samoissa vaaleissa, ja nyt meillä on vihdoinkin tilaisuus korjata se asia. Uskon, että tuossa yllä olevassa kuvassa on Suomen tuleva presidentti - Niinistö jos kuka on sen paikan arvoinen!

Huomisesta lähtien olen varmasti miltei päivittäin töissä tuolla Cafe Niinistössä, joten kaikille kovasti tervetuloa kahvittelemaan ja juttelemaan :) Olen nyt jo vuosien ajan ollut aina auttelemassa vaalikahviloillamme, mutta nyt olen siellä ihan kunnolla töissäkin. Oulun Cafe Niinistön löydätte siis osoitteesta Kauppurienkatu 4.

Tämän kirjoitukseni otsikossa mainittu hulluus ei liity mitenkään näihin vaaleihin, vaikka positiivisella tavalla sellainen iskeekin AINA vaalien lähestyessä ;)

Kirjoitin tästä seuraavasta asiasta muutama päivä sitten Facebookin kautta jo kavereilleni ja mainitsenpa aiheesta vielä täälläkin. Eräs kajaanilainen sekopää nainen kirjoitteli minulle kuukausien ajan (oikeita vanhanaikaisia kirjeitä) viime eduskuntavaalien alla liittyen ehdokkuuteeni ja menneisyyteeni, kuluneen kesän ja syksyn aikana hänestä ei kuulunut mitään, koska tietenkin hän tiesi minun olevan Kreikassa usean kuukauden ajan, ja nyt hän on tehnyt comebackin elämääni. Hän siis todellakin muistaa joka ikisen minusta lehdessä olleen jutun miltei pilkun tarkkaan ja yli 10 vuoden ajalta... Hän tuomitsee minut ihmisenä sen vuoksi, että olen ollut pitkään julkisuudessa, olen toiminut esiintyjänä teinistä lähtien, olen ollut lukemattomissa lehtikuvissa ja siksi, että olen saanut mahdollisuuden olla mukana myös politiikassa. Hän on aina kuulemma kannattanut Kokoomusta, mutta häntä ei käsittääkseni ole otettu ehdokkaaksi vaaleihin tms, ja hän on sen vuoksi katkera minulle. Viimeisimmässä kirjeessään (noin viikko sitten) hän kertoi minulle kirjoittaneen jonkin valituksen puoluetoimistollemme siitä, että Kokoomus antaa minun olla mukana heidän riveissään ja toiminnassaan - voin vain kuvitella, miten puoluetoimistomme väki suhtautuu tuollaiseen kirjeeseen ja varsinkin kirjoittajaan, he kun sattuvat myös olemaan hyviä tuttujani/kavereitani. En hermostu nykyään hirveän helpolla, mutta minuakaan ei kannattaisi liikaa ärsyttää. Olen säästänyt kaikki hänen kirjeensä ja mikäli jossakin vaiheessa hän lähestyy minua muutoin, kuin ainoastaan kirjeiden kautta, niin teen hänestä samantien ilmoituksen poliisille - silloin hänen on turha pahoitella käytöstään. On harmi, kun joillain ihmisillä ei ihan oikeasti tunnu olevan tarpeeksi mielenkiintoisia asioita omassa elämässään, vaan heidän täytyy häiriköidä toisia ja tehdä jostain ulkopuolisesta ihmisestä itselleen tuollainen pakkomielle. Toisaalta taas tuollaiset ihmiset saavat minut arvostamaan omaa itseäni ja ihania läheisiäni vielä enemmän - toivoisin tosin, että hänkin löytäisi joskus tyytyväisyyden omaan elämäänsä. Jätän tuollaiset ihmiset täysin omaan arvoonsa, eikä tuollainen moukka voi ikinä pilata edes osaa päivästäni - aina vaan pohdin sitä, mikä tuollaisella henkilöllä on itsellään hätänä, kun pitää pahaa oloa purkaa toisiin. Sääli.

Toivotan teille kaikille oikein ihanaa joulukuun jatkoa - kirjoittelen tänne kyllä taas pian kuulumisia sekä kahvilamaailmasta, että jouluvalmistelujen parista!


Teidän Jasmin

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Osallistujat