perjantai 24. huhtikuuta 2009

Mukavaa viikonloppua!



Olen tässä nyt pari päivää viihtynyt tuolla teatterin suunnalla valtakunnallisilla Nuorisotyöpäivillä, jotka oli järjestetty aivan loistavasti. Hyviä asiantuntevia luennoitsijoita, yli 600 vierasta ja lämmin tunnelma - mitä muuta voisimme enää vaatia..? Oli todellakin kunnia päästä osallistumaan sinne, kiitos lautakuntapestini. Tänään käytin ylimääräisen ajan näytteilleasettajiin tutustumiseen ja se todella kannatti. Oli hienoa kuulla vielä tarkemmin, millaisiin asioihin muissa kaupungeissa panostetaan ja mitä voisimme yhdessä heidän kanssaan keksiä. Mahtavat kaksi päivää! Ensi vuonna kyseinen tapahtuma hoidetaan risteilyllä ja vuonna 2011 viihdymme samaisissa merkeissä Mikkelissä.

Huomenna menen heti aamusta yhdistyksemme Pokkisen Kokoomuksen hallituksen kokoukseen ja sen jälkeen siirrymme kunnallisjärjestömme kevätkokoukseen. Ihana nähdä jälleen laajalti puoluetovereita :)

Tänään olin tosiaan kuuntelemassa erittäin mielenkiintoista luentoa koskien ihmisen arvoja. Kokoomuksen arvothan ovat aina olleet koti, uskonto ja isänmaa - arvot, joihin itsekin uskon sydämestäni.

Ikinä en todellakaan ole ollut mikään ns. uskovainen, vaikka aina uskonut olenkin. Ennen olen pitänyt itseäni varsin suvaitsevaisena ihmisenä, mutta tässä eräänä päivänä huomasin järkyttyväni yhdestä aika omituisestakin asiasta... Istuin ystävieni kanssa iltaa eräässä ravintolassa (minä vesilasi kourassa), ja näin seurakuntani papin aikamoisessa humalatilassa. Tiedän kyllä, että me kaikki olemme ihmisiä ja jokaisen on hyvä rentoutua välillä - itse kullekin siihen sopiva tapa löytyköön. En silti pidä kovin sopivana sitä, että kaupungissamme hyvin tunnettu pappi istuu miltei tiedottomassa kunnossa täynnä olevassa ravintolassa. Ehkä olen nyt tiukkapipo tai jotain vastaavaa, mutta en usko olevani ainoa, joka näin ajattelee. Tuossa asemassa/ammatissa olevan ihmisen kuuluisi mielestäni miettiä tarkemmin, missä ja miten haluaa tulla nähdyksi ja millaista esimerkkiä haluaa toisille antaa. Tuon kokemuksen ohella olen äärimmäisen yllättynyt siitä, kuinka tuo asia jäi minua vaivaamaan.

Palailen asiaan viimeistään ensi viikolla. Nauttikaa lämpenevistä ilmoista ja toistenne seurasta!

Teidän Jasmin

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Osallistujat